29 Mayıs 2014 Perşembe

Arduino ile Ledin Parlaklığını Ayarlama

3. dersimizde Leonardo kartımıza bağladığımız bir ledin parlaklığını ayarlayacağız.

Hızlı bir biçimde kodumuzu yazıyoruz.

 Kodları özellikle resim şeklinde veriyorum ki, kes kopyala yapıştır modu olmasın. Benim tavsiyem elle teker teker yazmanız. Bu size bol tekrar sağlar ki öğrenmenin ana unsuru tekrardır. Gelelim kodu incelemeye..

Eğer dersleri takip etmeye başlamışsanız, kodun ilk kısmı size hiç zor gelmeyecektir.

Ledimizi 9 nolu dijital pine bağlıyoruz. Parlaklik ve adım adında int türünde iki adet değişken tanımlıyoruz. İlk değerlerini de 0 ve 5 olarak atıyoruz.

Setup ta 9 nolu pini çıkış olarak tanımlıyoruz.

Gelelim loop döngüsüne..analogWrite komutu ile led adlı değişkene parlaklik değişkeninin değerini yazıyoruz.

parlaklik=parlaklik+adim; satırı ile parlaklik değişkeninin değerini 5er 5er arttırıyoruz.Böylece ledimizin parlaklığı yavaş yavaş artıyor. Ta ki 255 olana kadar. Peki sonra??? Tabii ki bu seferde parlaklığı azaltmamız gerek. Bunun için de if ile başlayan satırı yazıyoruz.


if(parlaklik==0||parlaklik==255)
  {
  adim=-adim;
  }

|| OR yani veya işlemine tabi tutmak demek. Yani iki şarttan herhangi biri true(doğru) olursa süslü parantez içindeki kod işletilecek anlamındadır.

adim=-adim ; ile de önce 5er 5er arttıtılıyor, 255'e ulaşılınca da 5er 5er azaltılıyor.

delay(30) ile de küçük bir gecikme koyarak ledin parlaklığının gözle daha rahat izlenmesini sağlıyoruz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

1- Yazıyı Facebook vb. gibi paylaş tuşları ile arkadaşlarınızla paylaşın.
2- Teşekkür etmekten ya da soru sormaktan çekinmeyin.
3- Sorularınızı olabildiğince hızlı cevaplamaya çalışacağım.
4- Cevap yazma süresi değişiklik gösterebilir.
5- Yorumlarınız lütfen küfür ve/veya argo içermesin.
6-Yorumunuz yorum denetiminden sonra yayınlanacaktır.